Kund Östergötlands Stadsmission
Kategorier Formgivning, strategi, annonsering

Utmaning

I samarbete med Stadsmissionens initiativ Trygga orten har Bulta haft uppdraget att sprida medvetenhet och skapa engagemang för en viktig samhällssatsning. Trygga Orten skapar möjligheter för unga i utsatta områden att förebygga utanförskap och nedskräpning i ett unikt utvecklingsprogram. Ungdomarna får vägledning i personlig utveckling och deras insatser inspirerar övriga boende att skapa ett attraktivare bostadsområde för att Trygga Orten.

Lösning

Bultas roll i detta projekt har varit att öka initiativets synlighet genom strategisk digital marknadsföring. Med hjälp av engagerande innehåll och kampanjer har vi arbetat för att lyfta fram berättelserna och resultaten från Trygga Orten.

Vad säger kunden?

”Mitt hjärta bultar för det jag håller på med. Vi hade problemet A, som var tråkigt. Vi anlitade Bulta för att göra B, så att vi fick C istället för A. Vi blev jätteglada och kunde dansa hela dagarna istället för att jobba”. ”

— Förnamn Efternamn, Företagskunden AB

Detta hjälper vi kunden med

  • Tjänsten vi gjort
    • Förklaring till den tjänsten
  • Tjänsten vi gjort
    • Förklaring till den tjänsten
  • Tjänsten vi gjort
    • Förklaring till den tjänsten
  • Tjänsten vi gjort
    • Förklaring till den tjänsten

Hur kan innehållet se ut?

Innehållet har skapats i samarbete med

Idé- och Designbyrå i Norrköping