Kund ÖK Smak & Tak

Kategorier Formgivning, Annonsering, Strategi

Utmaning

Vid lanseringen profilerade sig ÖK Smak & Tak som en exklusiv och påkostad upplevelse. Sedan dess har erbjudandet och prisbilden breddats betydligt, vilket har påverkat hur verksamheten uppfattas. Aktuella bilder har saknats, och de som fanns framhävde en känsla av lyx men saknade det personliga bemötandet som skulle kunna göra konceptet mer tillgängligt och engagerande.

Lösning

Vi hjälpte kunden att utveckla en varumärkesidentitet som tydligt speglar verksamhetens nuvarande bredd, samtidigt som vi bibehållit kopplingen till Östgöta Köks övergripande identitet. Genom att ta fram nytt bildmaterial och texter, kunde vi tydliggöra erbjudandet och kommunicera en mer inbjudande och varm känsla för målgruppen.

Vad säger kunden?

”Mitt hjärta bultar för det jag håller på med. Vi hade problemet A, som var tråkigt. Vi anlitade Bulta för att göra B, så att vi fick C istället för A. Vi blev jätteglada och kunde dansa hela dagarna istället för att jobba”. ”

— Förnamn Efternamn, Företagskunden AB

Detta hjälper vi kunden med

  • Tjänsten vi gjort
    • Förklaring till den tjänsten
  • Tjänsten vi gjort
    • Förklaring till den tjänsten
  • Tjänsten vi gjort
    • Förklaring till den tjänsten
  • Tjänsten vi gjort
    • Förklaring till den tjänsten

Hur kan innehållet se ut?

 

Visar profilfärger ÖK Smak & Tak

 

 

 

 

Innehållet har skapats i samarbete med

Idé- och Designbyrå i Norrköping